تا ازادی

دفاع از خون شهیدان

تا ازادی

دفاع از خون شهیدان

یک روزنامه ایتالیایى: فتواى ترور موسوى وکروبى توسط مرجعى مهم صاد

دبى – سعود الزاهد
روزنامه ایتالیایى "کوریر دلاسرا" به نقل از منابعى امریکایى که نخواست نامشان را فاش کند، خبر از آن داد که "آیت الله محمد تقى مصباح یزدى" مرشد و مراد احمدى نژاد اخیراً فتواى "مهدور الدم بودن" دو نامزد اصلاح طلب ریاست جمهورى ایران "مهندس میر حسین موسوى" و "شیخ مهدى کروبى" را صادر کرده است.


این خبر در حالى منتشر مى شود که آیت الله خامنه اى در روز سه شنبه 23/6/2009 در پاسخ به نامه شوراى نگهبان قانون اساسى با تمدید مهلت بررسى شکایات و گزارشهاى تخلفات انتخاباتى را به مدت 5 روز دیگر موافقت کرد. لیکن محسن رضایى سومین رقیب احمدى نژاد در انتخابات تاریخى جمعه 12/6/2009 از پیگیرى شکایات واعتراضات خود در این زمینه منصرف شده است.


مصباح یزدى درسال 1932 در شهر یزد متولد شد. وى علوم دینى را در یزد، قم و نجف، فرا گرفت. مدرسان وى آیت الله هایى همچون خمینی، اراکى و بهجت بودند.


او در 27 سالگى به درجه اجتهاد رسید.او در زمان فعالیت اندیشمند معروف شیعه دکتر على شریعتى (پیش از انقلاب 1979) به شدت با افکار و سخنرانى هایش مخالفت مى کرد. وى پس از انقلاب دفتر همکارى حوزه و دانشگاه را به وجود آورد.


او در حال حاضر جمعیت اهل بیت وپژوهشکده ى امام خمینى را در قم سرپرستى مى کند. مصباح عضو مجمع مدرسین حوزه ى علمیه ى قم مى باشد.مصباح در سال 1990 به عنوان نماینده ى مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبرى حضور یافت و در سالهاى بعد به نمایندگى از مردم تهران به این مجلس رفت.


او مرجعى بنیادگرا و بشدت دست راستى است تا جایى که جنبش اصلاح طلبى دوره ى سید محمد خاتمى را "پیشروى هواداران احیاى کفر شاهنشاهى" خواند.


قتل هاى زنجیره اى نویسندگان و روشنفکراناکبر گنجى در یکى از کتابهاى خود که در دسامبر 2000 منتشر ساخت، مصباح یزدى را متهم اصلى صدور فتواهایى دانست که نویسندگان و روشنفکران مخالف را "مهدور الدم" مى کرد و ترور آنان را واجب شرعى جنایتکاران خودسر تلقى مى نمود.


گنجى نوشت: "مجوز قتلهاى زنجیره اى را مصباح یزدى صادر کرده است".


محافل اپوزیسیون مصباح یزدى را متهم مى کنند به اینکه فتواى قتل تعدادى از افراد را در کرمان صادر کرده است. حوادث کرمان موجب شد که تعدادى از عناصر بسیج (شبه نظامیان حکومتى) دستگیر شوند.


این عناصر اعتراف کردند که در پى استماع سخنرانى"آیت الله محمد تقى مصباح یزدى" مبنى بر جائز بودن قتل مخالفان دست به کار شده اند.خود "آیت الله" در نامه اى که به دادگاه ارسال کرد این موضوع را که "وى فتواى قتل 5 قربانى حوادث کرمان را صادر کرده است" رد کرد و تنها این را پذیرفت که "فتوایش امر به معروف و نهى از منکر را مستقیماً توسط نیروهاى بسیج جائز شمرده است".


مصباح یزدى حسب اطلاع، با "جمهوریت نظام" مخالف است وتنها معتقد به "حکومت اسلامى" است. او مى گوید : ولى فقیه نه از طرف مردم بلکه از طرف امام زمان برگزیده مى شود ووظیفه مردم کمک به او و اطاعت از اوست.


به عبارت دیگر نماینده ى امام معصوم به گزینش از سوى مردم یا پذیرش راى و نظر مردم نیازى ندارد.وى بارها به وضوح از احکام و فتواهاى خود مبنى بر ترور "کسانى که آنها را مرتدان مى خواند" دفاع کرده است.


او در نامه اى به آیت الله خامنه اى خواستار اعدام "هاشم آغاجرى" نویسنده واستاد دانشگاه و احمد قابل روحانى اصلاح طلب شده بود.


پیش از انتخابات اخیر ریاست جمهورى ایران اصلاح طلبان خبر از آن دادند که مصباح یزدى "تقلب در انتخابات را شرعاً جائز دانسته و کارمندان وزارت کشور را به این کار تشویق کرده است".
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد